Raporlama platformunuzu kullanan kullanıcıların istek ve ihtiyaçları çoğu zaman farklılaşmaktadır. Herkese hitap eden bir giriş ekranı yerine, kullanıcıları kendi isteklerine göre giriş ekranını dizayn etmelerini sağlayabilirsiniz.
Giriş ekranını dizayn etmeleri için, en basit yöntem, Preferences (Tercihler) seçeneğiyle mümkündür.
Raporlama platformuna giriş yaptıktan sonra, sağ üstte kullanıcı ismi, uygulamalar, tercihler ve yardım seçeneği bulunur.
Bizim bugünkü konumuz, Preferences (Tercihler) sekmesiyle, kullanıcılarınıza zaman kazandırmak üzerine olacaktır.
Kullanıcıların zaman kaybetmeden raporlama platformunda istedikleri işlemi hızlı bir şekilde yapabilmesi için en öncelikli ayar dil ayarıdır. Kullanıcıların hepsine tek bir dil hitap etmeyebilir. Bu sebeple, BO kurulumunuzu yaparken, mutlaka ihtiyacınız olan tüm dilleri yükleyin.
* Eğer kurulum sırasında sadece İngilizce seçtiyseniz, yeni dil eklemek için mevcut Patch kurulumunuzu kaldırın. Sonrasında, Program Ekle / Kaldır 'dan BO 4.1 kurulumunuzu Modify (Değiştir) seçeneğiyle tekrar yapılandırın. İlk ekranda karşınıza Dil seçeneği çıkacaktır. Dilediğiniz dil seçeneklerini buradan seçebilirsiniz. Değiştirme işlemi tamamlandıktan sonra, mevcut Patch'inizi geri yüklemeyi unutmayın.
Preferences'e tıkladıktan sonra, aşağıdaki ekran karşımıza çıkacaktır. Locales and Time Zone ' a geldiğimizde, sistemimizde kurulu olan dil seçeneklerinden istediğimizi seçebiliyoruz.
Açılış ekranı, bazen kullanıcıları zorlayabiliyor. Örneğin, bir kullanıcı her platforma giriş yaptığında belli bir klasöre giriyorsa, kendi klasörünü açabilmesi için birkaç sekme açmaya ihtiyaç duyuyor.
Kullanıcılara vakit kazandırmak için, açılış ekranlarında istedikleri klasör ya da raporla platforma giriş yapmalarını sağlayabilirsiniz.
Use Default Settings (Administrator defined) seçeneğini kaldırdığınız zaman, artık sistem admininin sizin için belirlediği giriş ekranı düzeni yerine, kendinize giriş ekranı tasarlayabilirsiniz.
Bu seçeneği kaldırdıktan sonra, aşağıdaki alanlar aktif olacaktır.
Home Tab ' ı seçerseniz, Browse Home Tab ikonuyla, yetkili olduğunuz klasör ya da raporlardan istediğinizi açılış ekranına getirebilirsiniz.
Örneğin, her gün satış raporunuza bakmak için BI sistemine giriyorsanız, bu seçenekle raporunuzu aramak yerine, hemen raporunuz üzerinde çalışmaya başlayabilirsiniz.
Başka bir ihtiyaç ise, bazı grup ya da kişilere, açılış ekranında belirlediğiniz bir Webi raporunu ya da Dashboard'u sunmak olabilir.
Örneğin, Satış Bölümü'ndeki çalışanlara Satış Raporunu, Finans Bölümü'ndeki çalışanlara Finans Raporunu ekranlarında gösterebilirsiniz.
Bu özelliği kullanmak için, Administrator hesabınızla ya da Admin yetkilerine sahip bir kullanıcıyla Central Management Console 'a login olmamız gerekiyor.
* http://
Users and Groups sekmesine geçerek, buradan ilgili kullanıcı ya da grubu buluyoruz ve isminin üzerindeyken sağ tıklıyoruz.
BI Launch Pad Properties seçeneğiyle, Preferences seçeneğiyle karşınıza çıkan ekranla kullanıcılar yerine onlar için giriş ekranlarını tasarlayabilirsiniz.
Örneğin, Üst Yönetimin erişmesi için bir Dashboard ya da Webi raporu dizayn ettiyseniz, onlara link vermeden, klasörlerin içinde raporu aramalarıyla zaman kaybetmeden, giriş ekranına bu raporu koyabilirsiniz.
Bir diğer kullanımı ise, Logon ekranına mesaj koymak için Tomcat'i kapatmanız gün içinde sistem kesintisine sebep olacağı için, kullanıcılara ulaşmasını istediğiniz mesajı, basit bir Webi raporuyla kullanıcıların giriş ekranına yansıtıp, kesintisiz bir şekilde onlara mesajınızı ulaştırabilirsiniz.
Kullanıcılarınızın zaman kazanması ve sisteminizi daha performanslı kullanmak açısından, bu özelliğin hoşunuza gideceğini düşünüyorum.
Sorularınız için bana buradan ulaşabilirsiniz.
Yorum bırakmayı unutmayın :)
Bir sonraki yazıda görüşmek üzere :)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder